Sinkó István
Testbeszéd
László Melinda munkáihoz

A gesztusrajz, a kroki, a könnyed ecsetvázlat a test vonalait mint lüktető vonalhálót vagy finom formarendet vetíti elénk. Ilyen rajzokat, ecsettel készült tusrajzokat mutat be László Melinda a lap oldalain.
Aktok, aktpárok vonaglanak, görnyednek, hajladoznak, ám nemcsak az ő mozdulataik, de a művész kezének mozgása, az ecset surranó, cikázó lendülete is elénk tárul. László Melinda az emberi testeket, mint beszélő tárgyakat, mozdulataikat mint gesztusokat, formákat mint organikus mozgásokat fogja fel s rögzíti.
A testbeszéd e rajzokon vágyakról, sóvárgásokról, találkozások szenvedélyéről mesél. Elemi erejű erotikus töltet, s közben a könnyed rajzi megjelenítés révén finom érzéki dallam – e kétféleség leginkább a zen művészet rajzi kifejeződéseiből ismerős. A zen filozófus ecsetrajzai egy-egy tézis illusztrációi is. Persze európai példákat is idézhetnék, Delacroix vagy Rembrandt szépiavázlatai szintén kettős tartalommal bíró rajzok, s Rodin erotikus akt akvarellrajzai ugyanezt a feszes tempót mutatják, a készítő siető kezét, amivel a látványt elmulasztani nem akaró sebességgel rögzíti, és a test beszédes mozgását, egyik gesztustól a másikig.
László Melinda írja és olvassa is e testek, alakok testének beszédét, ecsete rögzít, és egyben elbeszél.

/ Élet és Irodalom, 2014. március 21. /