Diplomakatalógus 2010
Mindig megindító számomra annak az élménye, hogy ahogyan belenézünk valakinek a szemébe, lelkének legmélyére láthatunk, olvashatunk benne, akárcsak a mozdulataiban, és ez hasonló, mint a formateremtő ecsetvonások, a lélek lenyomata között eligazodni. Egy másfajta megértés.
Ami igazán számít, az a kifejezés erőssége; az őszinteség igazsága, a belső lét sugárzása - mindaz, ami racionálisan nem leírható. Az alkotás számomra a "mélymag" keresése, a láthatatlan láthatóvá tétele által.
A festmény akkor képes katalizátorként működni, ha az anyaghasználat is gondolat energiáját sugározza: él, lélegzik, feszültséggel teli. Munkáimban gyakran megfogalmazódik a kettősség, az ellentétek összecsapása, de minden élmény, tapasztalat a képen időtlen jelképpé sűrűsödik. Az új ilyenformán mindig nagyon régi, szinte a legrégebbi az egészben. A folyamatosság az emlékezés által létezik.
(Magyar Képzőművészeti Egyetem, szerk. Forián
Szabó Noémi)
Mindig megindító számomra annak az élménye, hogy ahogyan belenézünk valakinek a szemébe, lelkének legmélyére láthatunk, olvashatunk benne, akárcsak a mozdulataiban, és ez hasonló, mint a formateremtő ecsetvonások, a lélek lenyomata között eligazodni. Egy másfajta megértés.
Ami igazán számít, az a kifejezés erőssége; az őszinteség igazsága, a belső lét sugárzása - mindaz, ami racionálisan nem leírható. Az alkotás számomra a "mélymag" keresése, a láthatatlan láthatóvá tétele által.
A festmény akkor képes katalizátorként működni, ha az anyaghasználat is gondolat energiáját sugározza: él, lélegzik, feszültséggel teli. Munkáimban gyakran megfogalmazódik a kettősség, az ellentétek összecsapása, de minden élmény, tapasztalat a képen időtlen jelképpé sűrűsödik. Az új ilyenformán mindig nagyon régi, szinte a legrégebbi az egészben. A folyamatosság az emlékezés által létezik.